Facebook    YouTube    Twitter

Odchudzanie na bieżni.

    8 listopad, 2010 - 08:55

Dieta cud? Nie ma cudów dla leniwych - tłuszczu pozbędziesz się tylko, jeśli będziesz się ruszać. Zasady odchudzania są proste: musisz zjeść mniej kalorii niż spalasz, ale na tyle dużo, aby organizm nie zaczął się bronić spowalniając metabolizm.

Rewelacyjne wyniki, jakie obiecują gazetowe diety to tak naprawdę utrata zapasów wody, po której następuje przykry efekt jo-jo. Aby uzyskać trwałe rezultaty wystarczy stosować się do wskazań rozsądku, śledzić wartość kaloryczną spożywanych posiłków i regularnie ćwiczyć. Do tego ostatniego celu idealnie nadaje się bieżnia.

Bieżnia to wielki sprzymierzeniec odchudzania - nie straszne jej deszcze ni mrozy, zawieje ni upały. W przeciwieństwie do biegania w terenie nie obciąża stawów i daje się łączyć z oglądaniem telewizji. Aby skutecznie spalać tłuszcz, trening na bieżni powinien trwać co najmniej godzinę i odbywać się na mniej więcej 65%HRmax - tj. maksymalnej wydolności serca, którą możesz obliczyć korzystając ze wzoru:

HRmax = 205.8 - (0.685 × wiek).

Ćwicz co najmniej 4 razy w tygodniu. Każdy trening zacznij od 10 minut marszu na rozgrzewkę. Potem spróbuj przejść do powolnego truchtu, ale gdy tylko poczujesz, że tracisz dech zwolnij powrotem do marszu. Pamiętaj, że nie wolno ci skrócić treningu, chyba że poczujesz ból głowy lub mdłości. Dopiero po 20-25 minutach twój organizm zacznie wykorzystywać energię zmagazynowaną w tkance tłuszczowej.

Z początku godzina na bieżni będzie w większości zajęta przez marsz - nie ma w tym nic złego. Staraj się jednak co tydzień zwiększać czas biegu o 10-15%. Po dwóch tygodniach co najmniej jeden trening zamień na trening interwałowy: zacznij od 10 minut rozgrzewki w formie szybkiego marszu, po czym na minutę podnieś tempo do 7km/godzinę, po czym przyśpiesz jeszcze o 1,5km/godzinę bardziej. Biegnij w tym tempie przez 2 minuty, po czym na minutę przejdź do sprintu. Zwolnij stopniowo do 7km/godzinę i rozpocznij cykl od początku. Powtórz ten proces w sumie pięć razy.

W czasie jednego treningu spalisz 300-600kcal - w zależności od twojej wagi i tempa ćwiczeń. Jeśli chcesz zwiększyć ten współczynnik lub jeśli zależy ci na wyszczupleniu i wzmocnieniu mięśni nóg, podnieś nieznacznie kąt nachylenia bieżni.

Artykuł pochodzi z: aktywni.pl
   TRENING
   DIETA
   SUPLEMENTACJA